Sjukligt frisk...

Just nu känner jag mig lite nervös.
Snoret droppar ifrån näsan i okontrollerbar schottistakt och jag funderar på att offra två tamponger för att korka igen snuvhålen. Ordet magsjuka har flängt förbi mig ett par gånger den här veckan och jag intalar mig att min magknip bara är inbillningssjuka. Jag är minsann frisk som en nötkärna, även om toarullen troget följer varje steg jag tar...
Annars tycker jag att jag har fått lite väl mycket obefogad strunt att tänka på den senaste tiden. Att vara till lags är onekligen skitsvårt och jag börjar tappa orken lite. Att svälja förtreten och knyta näven i fickan är jag faktiskt rätt så bra på, men att lägga det bakom mig och rycka på axlarna är dessvärre lite knepigare. Jag försöker lyssna och prata på samma gång, förstå och komma med goda råd till andra när jag egentligen skulle behöva rensa tankarna lite själv. Jag sitter i en position jag inte har kunskap/erfarenhet till och ibland placeras jag på en pedistal som ger mig höjdskräck. Usch, så besvärligt.

Julklapparna är iaf köpta och inslagna. Jag har inte gjort skillnad på varken folk eller fä, nä alla har fått någonting jag själv vill ha. Enkelt tänkt, vill dom inte ha det själv så finns jag alltid nära till hands. Sen följer jag lite av en regel jag har, ge/bjud inte på saker du själv inte tycker om. Min vän Sirpa är en god vägledare måste jag säga.

Vill fortfarande ha en Onepiece "sparkdräkt". Funderar lite på att ta min stora feta lön och skämma bort mig själv med en. När jag tänker efter så förstår jag inte varför jag envisas med att ha morgonrock. Den har ju inga censurerande säkerhetsfunktioner alls. Nej, en dragkedja borde göra susen för att slippa en ofrivillig boobflash.

Babbel, imorgon är det julafton..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0