Helgens kuriosa.

Jag fick en liten present av arbetskamraterna, hur go är dom inte? En liten godiskopp som ser ut som en muffins. Inne i denna vansinnigt gulliga kopp fanns det chokladklädda solrosfrön. Farligt gott för den delen. Gjorde hela Lördagen!



Peter var inte så rolig på Lördagen. Tokbakis efter fredagskvällen som innebar mat, öl, en och annan wiskey för mycket. Jag klandrar honom inte, jag hade gjort samma sak själv om det inte varit arbetshelg. Jag tackar honom även för mina eventuella framsteg som rörmokare. ;)
Så födelsedagen spenderades på jobbet, helt perfekt. Peter fick sova ruset av sig i hemmets lugna vrå utan frun som tjatar och gnatar, och jag behövde inte vara hemma och se röran! Hihi, hoho, haha.




Tänkte bjuda på den här underbara bilden. Klassiskt kvällsmys med könsorganen i vädret. Ja, här myser vi så det inte går att ta miste på, inte heller har vi en uns av skam i kroppen. Underbara tussar!




♥ Min vackra fröken dagen vi fick henne. Har varit min vackraste ögonsten ände sen dess. ♥




Onni har varit flitig på att sno Thelmas säng, så det var på tiden att han fick en egen. Jag tror att han gillar den! ;)


Just nu har jag en fruktansvärd längtan efter vår. Jag vill ut och pyssla i trädgården. Köpa blommor och plantera i alla rabatterna.
Några av projekten till sommaren.
  • Fräsa upp ett litet trädgårsland och sätta pären, jordgubbar, morötter, rädisor. osv osv.
  • Måla om solsidan på garaget samt några brädor på "wilmas sida".
  • Fixa till en bättre uteplats för grillning.
  • Fixa det tomma hålet i häcken.
  • Planera om grusgången och ändra parkeringsmöjligheterna.
  • Stenhögen skall organiseras och sättas blommor i.
Ja jag hoppas ju bara att tiden finns att fixa allt det här.
Fixa, vilket fånigt ord.

Men först ska vi njuta av resten av vintern. Den är ju trots allt i all sin prakt vissa dagar när solen får en chans att titta fram. Och har vi tur så är Thelma inte bara tjock som en tunna, utan klämmer ur sig några gråa charmtussar.

"Livet är underbart när underlivet är bart."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0