Några stolpskott och en i krysset.

Jag ska sluta helt med läsk. Det är livsfarligt för min mage, eller snarare för folk omkring mig. Jag blir uppsväld i magen som en ballong och fiser därefter. Igår fuskade jag, jag tog en munfull coca cola. Det var ett sånt där Homer simpsson mat-nirvana-gott med ljudeffekter men det slutade där och kan jag säga att jag är stolt. Det är svårt men helt klart värt det. Saken är den att jag insåg en dag hur äckligt mycket dricka vi dricker. Jag provade utan ett par dagar, i helgen tog jag några glas läsk och resten av den helgen gick jag runt och småfes. Det torde väll vara motivation nog, att få ett slut på detta pruttande. Operation "ett sundare liv" har påbörjats.

Igår blev jag lite ivrig, tog på mig lite väl mycket jobb så nu ser det ut som att Mars kommer bli en lång månad med lite lediga dagar. Så kan det gå när man inte riktigt har koll på läget. Shitload of money, jag klagar inte men två lediga dagar på tre veckor kommer bli tufft. Tur att jag alltid är på bra humör även hur trött jag är.... ehhh eehh hehehehe. hmm..
Det kan även komma att bli en stor förändrig för mig. Det är skitjobbigt att måsta välja, men jag försöker ha i åtanke att i slutändan är det bara mig det handlar om. Folk kommer att bli besviken, men sånt är livet eller hur? Mycket krytiskt, jag vet. Men det handlar om jobb så det rör inte er i alla fall.

Alla mina projekt och vardagssysslor kommer i vägen för varandra, det är stickning, brodering, jägarexamenplugg, städning, tvättning, jobb, skriva CV, blogga och mycket annat. Jag skulle t.ex vilja baka kakor och laga alla goda recept jag har roffat åt mig. Men orken tar slut ibland. Jag är inte så engegarad i någonting känns det som. Husmor tar en paus i allting.

Jag och fröken "therrorist" har gjort stora framsteg på sistone. Jag jublar över faktumet att hon verkar fatta att matte är en vandrande godisautomat. Idag fick en hund gå förbi oss två (ca 50 meter bort men framsteg är i detta fall mirakel utfört) utan att Thelma drog och slet och skällde. Istället var det fokus på mig, hon den där tjatiga typen med godis. Eureka!! Vi har alltså tagit oss från ruta -tre och ett steg frammåt.
På måndag är det valpynglig på datumet. Kan ju faktiskt diffa någon dag men helt fel ute är vi nog inte. Jag försöker att inte vara alltför uppspelt över min lilla tösabit då faktiskt vad som helst kan hända, men det är ack så svårt.

Nu har jag bestämt att lägga ner bloggen ett tag då jag tröttnat på internet i allmänt. Skriva av mig när det behövs eller när lusten faller på. Har nog haft känslan att det varit ett litet tvång, från min sida sett. Så adjö på ett tag. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0