Inget vanligt år..

Nej jag kan nog säga att hela denna jul och nyårssväng går till historien som den märkligaste på många år.
På julafton såg jag inte på tv:n på hela dagen. Ingen större katastrof i sig, men filmen "Kan du vissla Johanna" har varje år varit där. Nyår var mest rörigt och jag kan ta på mig att vara värd för ett sådant kalas inte är min livsuppgift. Jan malmsjö fick inte stå och vråla från tv:n detta år. Rätt skönt förvisso, men han har ju alltid hörts år efter år. Hade det inte varit för mig och Petra så hade vi nog missat hela tolvslaget. Lätt sumerat så var det helt osamanhängande, rörigt och fantastiskt! Jag är rätt hundra på att jag själv tycker det är skönt med rutiner och ville få det hela gjort på rätt sätt. Men tammigfan julmaten hamnade i magen, barnen var glada och det står numera 2011 i almanackan. Världen stannar inte för att det blir några missar. Jag är återigen en erfarenhet rikare.
Annars har jag nog världens bästa vänner, inte ett enda sms kom på julafton och jag trumfade. Det kanske låter lite sorgligt för er som inte känner mig, men finns det en sak jag inte tycker om så är det att vara en i mängden som får samma sms som resten av telefonboken. Jag ids inte svara på dylikt heller och efter många år av att äga en mobiltelefon har poletten ramlat ner. Jag både niger och bockar till er!

Igår kväll fick vi en present i sängen, en läcker hundbajs på både lakan och kuddar. Och vad kan man säga, det var den enda missen från de grå's sida på hela helgen. En läcker liten puma som också var i löpen hälsade på men dom skötte sig exemplariskt. Det finns mycket jag inte förstår mig på med hundar, men det här gick helt enligt min önskan. Det får vara hur nytt och ovant det vill, men sköter sig hundarna lungt och sansat så är hälften vunnet.

Mina nyårlöften ser lite annorlunda ut den här gången. Jag tänker inte ge några löften om att äta mindre onyttigt eller träna mer, nej jag lovar att inte ge några löften och att ibland göra någon helt osjälvisk god gärning. Låter faktiskt lovande istället för någonting vansinnigt och ohållbart.

Så nu skakar jag av mig allt ont från förra året och vet att jag är det bästa jag kan vara, dvs ganska enkel med några få kantstötta hörn. Lite äldre, lite fattigare och lite lyckligare!
Gott nytt år till er alla! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0