Kak...

Jag insåg en grej på jobbet igårkväll när jag skulle hämta min brukares medicin...
Som alla säkert vet så är mina initialer K.K. Och om detta kommer som nyfunnen information så bjuder jag på skratten... Hursom så har detta som alltid varit ett litet problem för mig sedan jag började högstadiet och minsann fick veta vad K.K betydde i folkmun. Eftersom jag jobbar inom vården och medicinlistor är någonting man använder sig av nästan överallt, så har jag förståss sett mina K.K:n överallt och tycker väl inte riktigt att det passar sig. Så jag fick en liten snilleblixt en dag och tänkte att jag skulle ändra mina initialer till Kak. Inte så dumt eller hur? Jo, det vart faktiskt mycket värre... Ni förstår att jag skriver för all del inte vackert. Speciellt inte om jag bara ska hafsa ner några bokstäver, det är inte så nödvändigt att lägga ner energin för att det ska se snyggt ut på en medicinlista. Jag borde dock ha engagerat mig mer, iaf se över den där lilla bokstaven i mitten. Ibland (läs för det mesta) ser mina a:n ut som u:n, så istället för att skriva Kak över hela pappret har jag alltså skrivit... Ja, den matematiken får ni göra själva.

Så där står jag alltså, med månader av "dokumenteringsmatierial" som jag lyckats skända med enbart en bläckpenna och tre bokstäver. Jag kunde inte annat än stå där och skratta så jag nästan kissade på mig. Saker och ting går inte som planerat. Men för all del vad gör väl det när jorden lix ska gå under imorgon? Skål!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0